Sunday 3 July 2011

berkasih sayanglah selalu

Disaat kamu ingin melepaskan seseorang..ingatlah pada saat kamu ingin mendapatkannya..Disaat kamu mulai tidak mencintainya...ingatlah pada saat pertama kamu jatuh cinta padanya..Disaat kamu mulai bosan dengannya...ingatlah pada saat yg terindah bersamanya..Disaat kamu ingin menduakannya...bayangkan jika dia selalu setia..Saat kamu ingin membohonginya...ingatlah disaat dia jujur padamu..
Wanita itu hakikatnya adalah lembut dan lemah, laki-laki itu hakikatnya
adalah kuat . Wanita ditakdirkan melengkapi apa yang tidak dimiliki oleh
laki-laki, ketika laki-laki tidak memiliki Perasaan, emosi, kelemah
lembutan, keluwesan, keindahan, kecantikan.

betulkah wanita seorang yg tinggi egonya?susah untuk memaafkan dan memperbesarkan hal yang kecil?sudah lumrah wanita bila hatinya terluka mmg susah untuk memaafkan kerana kesilapan pasangan sentiasa bermain di minda..tp untuk keharmonian rumahtangga dan demi anak2 mereka terpaksa untuk melupakan dan belajar untuk memaafkan..mereka terpaksa menyembunyikan ketidakpuasan hati dan kekecewaan..
wanita adalah musuh wanita lain..kenapa mesti begitu sedangkan kita sesama gender seharusnya bersatu untuk melindungi sesama sendiri..menyayangi dan saling mengambil berat..
bukannya mengkhianati wanita lain.
Kalau hati kita indah, kita akan sentiasa melihat keindahan. Sebaliknya kalau hati rosak, keindahan tidak akan ketara, sekalipun sudah tampak di depan mata. Atau kita mungkin akan mudah bosan dengan apa yang ada lalu mula mencari lagi. Percayalah, orang yang rosak hatinya akan menjadi pemburu kecantikan yang fatamorgana!


,'Rabbana ighfir-lana dzunubana wa israfana fi amrina wa tsabbit aqdamana wanshurna 'ala qaumil kafirin.' 'Ya Tuhan kami, ampunilah dosa kami & tindakan kami yg berlebihan dlm urusan kami & teguhkan pendirian kami & tolonglah kami terhadap kaum yg kafir (QS. ali-Imran : 147).

No comments:

Post a Comment